den vackraste blastocystan i varlden

Imorse var det dags! Jag vaknade ungefar 17 000 ganger och varje gang hade jag dromt nagot om embryo-aterforing, sa jag kande mig jattepirrig och forvantansfull nar vi akte ivag med forbestalld taxi (som kom i tid och allt!) till kliniken.
Val dar fick jag hoppa i sjukhussarken och M fick skyddsklader och en liten mossa. Vi hade varit duktiga och duschat i bara vatten innan vi akte dit och inte anvant nagra parfymerade produkter alls. Embryon ar jattekansliga for parfymerade deodoranter, duschtval, kramer etc sa man ville ju inte riskera att ha nagot godluktande pa sin kropp infor aterforingen. Jag sprayade ett sprut harspray i haret innan vi akte, och fick da panik och borjade blota bort det med vatten. Hehe, man ar ju lite tokig men vad gor man inte.
Val inne i salen fick jag ligga i en sang med gynstolsben, samma som vid aggplockningen. Vi fick information om vara (redan alskade) embryon, och de hade ju alla sett bra ut men det fanns nu en av dem, en blastocysta som var den starkast lysande stjarnan i samlingen och utklassade alla andra. Det ar verkligen vid en san har langtidsodling de kan se vilka som ar riktigt bra, for vid dag 3 sag ju alla bra ut aven om nagra var lite samre. Coolt att man kan se sant nufortiden! Vi fick se en bild pa VAR blastocysta, vart embryo, och den var vacker och vackte varme i mitt hjarta. Vi fick ocksa en genomgang med lakaren som skulle utfora sjalva aterforingen, han var tydligen den basta och han som var bossen pa kliniken. Det lat tryggt tyckte vi.
Mina ben spande de fast med tva balten (?!) och tog sedan en massa starka lampor och lyste mig mitt i krysset, och sedan var det dags for sjalva aterforingen som inte gjorde ont eller var sarskilt obehaglig att genomfora. De kor forst en provomgang for att se om det ar fritt fram innan de gor om det med embryot. Da fick vi ocksa se pa en skarm hur de plockade upp embryot ur en skal med mitt namn bredvid. M stod vid min sida och smekte mig over haret och pa min panna, och det var ett magiskt ogonblick jag inte kommer glomma. Vi ar med embryo. Det ar vi faktiskt.
Idag ligger jag och vilar i soffan med tacket och jag blir serverad vad jag vill ha. Nu ska vi ha myskvall och kolla Xfactor och ata grillat kott med bakad potatis och massor med vitlokssmor. Och gronsaker saklart! Nu ska jag allt fa i mig en balanserad kost har, och jag forsoker aven avsta fran koffein. For jag ar en ruvare. Vad jag har langtat!
Imorse var det dags! Jag vaknade ungefar 17 000 ganger och varje gang hade jag dromt nagot om embryo-aterforing, sa jag kande mig jattepirrig och forvantansfull nar vi akte ivag med forbestalld taxi (som kom i tid och allt!) till kliniken.

Val dar fick jag hoppa i sjukhussarken och M fick skyddsklader och en liten mossa. Vi hade varit duktiga och duschat i bara vatten innan vi akte dit och inte anvant nagra parfymerade produkter alls. Embryon ar jattekansliga for parfymerade deodoranter, duschtval, kramer etc sa man ville ju inte riskera att ha nagot godluktande pa sin kropp infor aterforingen. Jag sprayade ett sprut harspray i haret innan vi akte, och fick da panik och borjade blota bort det med vatten. Hehe, man ar ju lite tokig men vad gor man inte.

Val inne i salen fick jag ligga i en sang med gynstolsben, samma som vid aggplockningen. Vi fick information om vara (redan alskade) embryon, och de hade ju alla sett bra ut men det fanns nu en av dem, en blastocysta som var den starkast lysande stjarnan i samlingen och utklassade alla andra. Det ar verkligen vid en san har langtidsodling de kan se vilka som ar riktigt bra, for vid dag 3 sag ju alla bra ut aven om nagra var lite samre. Coolt att man kan se sant nufortiden! Vi fick se en bild pa VAR blastocysta, vart embryo, och den var den vackraste blastocysta jag nagonsin sett. Vi fick ocksa en genomgang med lakaren som skulle utfora sjalva aterforingen, han var tydligen den basta och han som var bossen pa kliniken. Det lat tryggt tyckte vi.

Mina ben spande de fast med tva balten (?!) och tog sedan en massa starka lampor och lyste mig rakt mellan benen, och sedan var det dags for sjalva aterforingen som inte gjorde ont eller var sarskilt obehaglig att genomfora. De kor forst en provomgang for att se om det ar fritt fram innan de gor om det med embryot. Da fick vi ocksa se pa en skarm hur de plockade upp embryot ur en skal med mitt namn bredvid. M stod vid min sida och smekte mig over haret och pa min panna, och det var ett magiskt ogonblick jag inte kommer glomma. Vi ar med embryo. Det ar vi faktiskt.

Idag ligger jag och vilar i soffan med tacket och jag blir serverad vad jag vill ha. Nu ska vi ha myskvall och kolla Xfactor och ata grillat kott med bakad potatis och massor med vitlokssmor. Och gronsaker saklart! Nu ska jag allt fa i mig en balanserad kost har, och jag forsoker aven avsta fran koffein. For jag ar en ruvare nu. Vad jag har langtat!

Kommentarer
Postat av: ia

Åååh vad jag ryser när jag läser!



"den var den vackraste blastocysta jag nagonsin sett"...hahaha...du är för söt!



Lycka till nu!



Puss på er...

2010-12-05 @ 19:26:31
Postat av: akna

Grattis! håller tummarna att den gosar in sig och stannar där i 9 månader!

kram

2010-12-05 @ 20:00:49
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0