God fortsattning!

Hoppas alla haft en riktigt god jul och jag onskar god fortsattning pa julhelgen och mellandagarna. Att onska god fortsattning ligger inte ratt i munnen pa mig, jag kanner mig tantig da faktiskt. Men jooo, jag onskar ju er allt gott och mysigt och bra sa jag sager sa anda. Jag ar tillrackligt mogen for att saga...tja... nastan vad som helst. Jag struntar i vad andra tycker om mig, fast det har jag ju gjort lange. Det finns alltid asikter om hur man ar och jag har for lange sedan lart mig att inte ta at mig : jag ar for kurvig, for hogljudd, for glad (far jag oftast hora), for galen, for omtanksam, for tavlingsinriktad, for energisk men for lat, for modig, for oradd, for morgontrott, jag ser for ung ut for min alder och for att inte tala om att jag lyssnar pa konstig hard musik och gillar tatueringar och konstiga klader. Vi kan halla pa hur lange som helst.  Jag tycker om mig sjalv valdigt mycket och har bra sjalvfortroende och det ska man inte heller saga hogt for da ar man skrytsam ocksa. Daremot har jag lart mig att valja att omge mig med manniskor som gillar mig for den jag ar, och jag ar inte intresserad av att overtyga de som inte gor det utan gar glatt vidare. Livet ar for kort for att slosa pa att vara arg och ledsen for onodiga saker som man inte kunnat/kan paverka. Daremot konstruktiv kritik och att forsoka forbattra mig sjalv som manniska och utvecklas personligen och i mina relationer i livet for varje ar - ja tack! Mer mer mer. Jag vill alltid veta. Jag vill alltid lara mig mer om mig sjalv och min omvarld. Ni ser, jag ar lite fooor nyfiken ocksa.

Nu var det den goda julhelgen jag skulle skriva om. Jag svavar ut for mycket ocksa, hihi... Jag och M stannade sjalva hemma i London och firade jul, vi har haft det lugnt och skont och underbart. Svenskt julbord som vi lagade sjalva och njot av. Vi har varldens finaste gran och mysigt julpynt med lyktor och ljus overallt. Jag saknade mamma och pappa och mina systrar med familjer grymt mycket, det kandes konstigt att inte fira med dem som vi brukar. Men vi ville ha en lugn jul utan flyg for att skydda mig och lille bebben, dessutom blev det en riktig cirkus pa flygplatserna har i London och folk hade problem och forseningar pa flera dagar for att komma till Sverige vilket bekraftar att vi fattat ratt beslut.

Nu ligger jag for tredje dagen med ont i halsen och forkylning, eftersom immunforsvaret forsvagas (sa kroppen ska acceptera den lille som vaxer i magen) sa blir man lite risigare latt men det ar det vart och gor ingenting. Jag har yrsel idag vilket ar lite jobbigt. M har dragits med forkylning ett langre tag nu sa vi hostar lite ikapp.

Nu ska jag ta de sista tabletterna for idag, sprutan och de andra ar redan tagna. Jag tog kort pa nagra blamarken haromdagen efter sprutorna som jag ska lagga upp har sa ska ni se hur det blir. Men jag klagar inte. Inte alls. Det kanns sa underbart att gora nagot aktivt varje dag for att bebisen ska stanna kvar. Det gor mig nagot lugnare an tidigare graviditeter. Men som sakert manga i min situation vet, sa ar man nojjig mitt i lyckan och kollar toapappret varje gang man gar pa toaletten, man kanner efter sa symptomen ar kvar hela tiden. Hur manga ganger varje dag har jag inte raknat men det ar manga.

Tack for alla lyckonskningar, det varmer och gor mig glad och far mig forsta att det ar pa riktigt. Tack och god fortsattning onskar Tant Maj!

Kommentarer
Postat av: Britta och Sune Wallgren

Vi håller alla tummarna för er och tycker ni fattar så kloka beslut!

2010-12-28 @ 20:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0