GRAVID <3

Jag ar pa smallen, pa tjocken, har en bulle i ugnen!!!

Jag har kissat pa en del test sedan jag skrev senast forstar ni. Vi testade pa dag 6 med ett kansligt graviditetstest for jag kande att jag madde illa. Vi hade hela tiden tankt att testa narmare dag 14-17 som rekommenderat, men vi resonerade som sa att om jag far graviditetsymptom sa testar vi. Eftersom jag levt med olika sorters hormoner i kroppen en langre tid som ivf:are, sa vet vi om att det ar svart att skilja pa symptomen som ar valdigt lika. Men jag visste nar gravsymptomen kom, bara 6 dagar efter embryo aterforingen.. att det har var en annan kansla och nagot jag kant fyra ganger tidigare (alla ganger jag varit gravid har jag vetat innan missad mens och testat positivt). Jag hade ocksa en gladje i kroppen i allt illamaende. Och det visade positivt. Och var lycka visste inga granser! Vet fortfarande inte! Men det var ju tidigt, sa man maste gnugga sig i ogonen och samla sig lite. Men jag kande ganska snabbt att jag vill njuta, det har ar den basta kanslan som finns och jag vill unna mig att vara lycklig. Vi ar galet glada. Vi testade sen var och varannan dag med clearblue test tills det gatt en vecka, och man kan da bade se att hormonet stigit pa sista digitala testet och jag kan kanna att mina symptom har okat i stadig takt.  Och lillen far ju nu ocksa hjalp att stanna med progesteron tva ganger om dagen och aspirintabletter och heparinspruta varje dag. Wow!

Och nu delar jag med mig av var lycka till er pa min blogg, har ar de vackra testen:-

Kommentarer
Postat av: Carro

Oj oj oj vad roligt!!! STORT GRATTIS till dig och din man. Jag behövde verkligen få höra lite glada och positiva besked efter att ha läst om en hel del misslyckade IVF:er nu i dec. Fantastiskt kul!



Stort lycka till och än en gång GRATTIS!

2010-12-19 @ 22:13:17
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Lisa

Wow, grattis!!!

2010-12-19 @ 23:02:16
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: ia

Bara 5 test!? Hahaha...



Guud vad skont att se ett inlagg ifran dig...var lite orolig ett tag da inga nyheter brukar betyda daliga nyheter, men så möts man av dessa underbara nyheter när man kikar in här ! Härligt! =) Och GRATTIS till ER!!!

2010-12-20 @ 15:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0