Ruvardag 2...

Jag ruvar och ruvar, och det kanns jattebra. Jag har nojjat rejalt och trott att lilla embryot vart har trillat ur har och dar.. men det var som nagon annan orolig ivf:are sa pa en forumdiskussionstrad - "tank att embryot ar som ett dammkorn mellan tva pannkakor darinne i livmodern". Det ramlar inte ut! Daremot ska man inte hoppa, skaka, trana, ha sex, bara tungt etc. Man maste vara lugn och fin och inte stora nar den ska fasta i endometrium, livmodershinnan.

Jag har det gott och ligger och ruvar pa var urskona soffa med tacket och datorn i knat, sa det ar underbart skont och avslappnat.

Varje kvall far jag blodfortunnande Heparin injektion av M, och morgon och kvall ar det Progesteron som ar ett hormon man naturligt utsondrar i lutealfasen och som hjalper hinnan att bli tjock och gosig for embryot att fasta battre. Jag har lite sma blamarken och roda stickmarken pa magen men inte sa farligt, oftast gor det inte ont utan svider bara lite av injektionen i magen. Men progesteronet ger mig huvudvark och jag ar valdigt trott och seg ikvall. Men jag ar vid gott humor! En glad ruvare J som har magen full av tacos och har sett senaste avsnittet av Dexter och Desperate Housewives.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej vännen!



Det stämmer, ruvardag 6 idag! Men du är väl ändå på ruvardag 3 nu? :-)



Återföring den 4:e dec

Ruvardag 1 den 5:e

Ruvardag 2 den 6:e

Ruvardag 3 den 7:e



Eller räknar ni annorlunda där borta? Vissa vet jag räknar återföringsdagen som ruvardag 1 men det gör inte jag :-) Det verkar som att vi har fått olika direktioner från läkarna också, mina säger att man ska leva exakt som vanligt, det går bra att ta ett glas vin, ha sex och motionera och till och med hoppa. Så länge man inte får ont i äggstockarna är allt ok. Men jag har faktiskt överlåtit snöskottningen åt min man och jag lyfter inget tungt. Eftersom jag har haft ganska ont så har jag verkligen inte hoppat heller hi hi hi



Nu vill man ju bara att dagarna ska gå, det gäller att hålla sig sysselsatt nu :-) Hoppas hoppas verkligen att de4t är vår tur nu!!



Jag fortsätter att följa dig :-)



Kram

2010-12-07 @ 10:53:07
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Du + jag och framtiden

Haha, jag är lika rädd jag med att det ska ha ramlat ut, fastän att jag vet att det inte kan det! Jag är så försiktig så, vågar inte göra allt för hastade rörelser. Det spelar nog ingen roll, men det känns iaf bra!



Hoppas att det går bra för oss nu!!!

2010-12-07 @ 17:15:38
URL: http://dujagochframtiden.blogspot.com/
Postat av: J (miss unruly herself :))

Carro - du har ratt! Jag postade inlagget efter midnatt sa for mej var det slutet av ruvardag 2 men nar du laste det var det ju helt klart ruvardag 3 :)



Sa vi raknar likadant har som du gor. Daremot verkar det vara lite mer restriktioner har pa vad jag far gora, sant roligt som att ha sex och dricka vin far jag inte ;) Skamt och sido sa tror jag att man ska leva sa mycket som mojligt som vanligt men ta det lugnt och inte anstranga sig for mycket och leva sunt.



Hoppas ocksa att det ar var tur nu! Heja oss :)

kram

J

2010-12-08 @ 13:14:30
URL: http://missunruly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0