forsta injektionen - lordag 13 november

Injektionerna ska man ta pa kvallarna, jag tar till att borja med Gonal-f 150 iu. Hela lordagen var en mysdag hemma; laga mat och titta pa film och bara vara hemma och gosa. Jag skrev "bara", fast det ar det basta vi vet. For de som kanner mej kommer det ibland som en overraskning att jag gillar bast att vara hemma och mysa (med min M - inte sjalv) for det ar ingen underdrift att saga att jag har valdigt mycket kompisar och ar en extremt social och utatriktad partyprinsessa.

Vi hade tidigare bestamt att vi ska kora injektionen klockan 9 pa kvallarna, man ska ta den samma tid varje kvall namligen. Jag blev sa himla pirrig och nervos timmarna innan sa redan halv 9 borjade vi forbereda alla paket, nalar etc. Vi satt ett tag och fumlade med instruktionerna och gick igenom vad skoterskan sagt och visat oss. Vi hade inte bestamt om det var lattast att jag tar den pa mej sjalv eller om M ska gora det pa mej.. De flesta ivf -bloggar jag last, dar gor de pa sej sjalva. Men eftersom man ska kora in den beslutsamt och inte bli darrig och tveksam mitt i (har da hort att det kan bli blamarken och gora ondare), sa foredrar jag att M gor det pa mej. Det kanns ocksa tryggt psykologiskt att VI gor det har tillsammans. VI gor IVF.

Lat mej klargora att jag ar inte nalradd, sprutradd eller sa... Da skulle jag ha haft det jobbigt eftersom jag kan langt ifran rakna hur manga de har stuckit mej de senaste 2 aren. Dessutom har jag legat pa sjukhus och fatt narkos 4 ganger under dessa ar ocksa. Jag ar inte heller radd for smarta, jag piercade bade tungan och naveln utan bedovning och det gick finfint. Dessutom har jag tva tatueringar ocksa. Okej, nu vet ni lite om min smärtgrans och kanske inte domer mej som en total grinolle..hehe.

Iallafall, jag fick riktig panik ett tag och bara stod och grat sa jag skakade medans M forsokte tala vett med mej att vi gora det har for en bra sak och vi maste fa det overstokat nu sa det inte blir en grej av det. Tillslut stalsatte jag mej och M injicerade mej i magen medan jag stod framfor honom och tittade pa X factor pa TV. Det gick jattebra, men lite ont gor det allt nar vatskan sprutas in. Efter injektionen blev jag snurrig och svimfardig men glad som en tok! Vad forvanad ibland att man reagerar pa sadant man sjalv sett pa som en baggis. Tur att man har sa mycket psykologikunskaper att man kan styra upp sej sjalv iallafall sa saker blir gjorda. Och att man har en sadan lugn och fin pojkvan som kan handskas med en sadana ganger. Vi hade sedan en underbar kvall maste jag saga.

forsta injektionsdagen - check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0