Sprutdag 10, scan och blodprov - 22 november

Eftersom jag inte svarat lika bra som de trodde pa den forsta dosen hormoner, sa hoppades vi nu att folliklarna (aggblasorna) skulle ha vaxt mycket mer an sist. Han raknade till hela 11 stycken och visst hade de vaxt, men inte tillrackligt for ev aggplock pa fredagen. De tog blodprov igen for att kolla min ostrogenniva sa jag inte blir overstimulerad, och beslot sedan att hoja dosen till 300 iu Gonal-f. Dubbelt upp mot vad jag startade med! Sa det var bara att rakna hur manga fler sprutor jag behover, och snallt betala annu mer. 100 iu Gonal-f kostar £55 ungefar sa det blir ju en heeel del stalars att punga ut med. Men vad gor man inte...

Jag borjar bli ganska seg nu...biverkningarna jag har ar att jag blir JATTETROTT, energilos och har standigt ont i huvudet och mar illa till och fran. Dessutom kanner man aggstockarna nar man ror sej..och tacka f-n for det, aggstockarna ar vanligtvis som en valnot och slapper ett agg per cykel. Men denna honan J har aggstockar som vaxer sej stora som apelsiner med en klunga agg i varje!  Glad ar man ju for aggen sa det kanns samtidigt valdigt bra det har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0