Sprutdag 12, scan - 24 november

I onsdags var det dags for en scan igen, for att se om aggen vaxt sig tillrackligt stora for aggplock pa fredag eller om vi far vanta tills mandag.. vi borjar nu fa rutin pa resan till kliniken och sedan att snallt lagga upp sej i gynstolen for VUL (vaginalt ultraljud) dar Dr Lower puffar pa aggstockarna sa han kan mata och rakna folliklarna. Min aggstockar ar alltid lite bokigt att fa en bra bild av, och ibland maste han trycka pa magen for att hitta den ena. Detta i sin tur gor att jag klammer hart hart i M:s hand for att inte skrika av smarta. Manga kvinnor som gar igenom IVF har antagligen inte med sig sin partner pa varendaste scan, och jag ar SA tacksam att M alltid foljer med mej och haller min hand. Det gor det hela 1000 ganger lattare.

Nu fanns det 13 aggblasor, och de har vuxit som de ska for att jag ar pa ratt dos Gonal-f antligen! De ar ganska stora, men inte tillrackligt for aggplock pa fredag sa vi far en tid pa mandag morgon. Vi koper mer injektioner och far instruktioner dag for dag fram till mandag. Vet ni att jag nastan skrev " vi koper mer droger och far instruktioner fram till mandag"..haha, sa gar det nar man har bott i England tillrackligt lange. Fertility drugs blir juh lockande att oversatta till droger om man inte tanker efter ett par ganger till. Jag fick tanka ett tag pa det for att vara arlig...annu en anledning till att blogga pa svenska ar att ova sig att skriva pa svenska sa man inte blir en sadan dar pinsam person som glommer sitt modersmal orovackande snabbt och bryter pa svenska. Fast det ar mycket mycket svarare and vad jag trott, det dar att inte prata for mycket svengelska.

Jippi for detta iallafall! Det kanns spannande att det ar fardigscannat och att allt det viktiga ska handa nasta vecka.

Har ar en bild som illustrerar vad som ska handa pa mandag:-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0