Sprutdag 9, introducera Orgalutran - 21 november



Att soka information pa internet ar det basta och varsta som finns nar man ska forbereda sig for nagonting. Denna "Orgalutran injektion"-sokning gav svar som man inte ville ha - det har ar sprutan "from hell", den ar trubbig, det gor ont och jag hittade till och med folk som gatt ihop och gjort namninsamlingar och skrivit och klagat till tillverkaren for att fa en forandring. Dessutom ska man kasta sprutan om man traffar ett blodkarl och absolut inte spruta in dar, urk.. Skoterskan pa kliniken har inte sagt nagot om detta, och vi koper sprutor nagra dagar i taget nu fram till aggplock sa det finns inga utrymmen for att ta en ny spruta. Sa den gubben gar inte.

Jamen jattekul! Jippi, och sa kom sondag morgon da aven jag skulle ta den har sprutan... hela lordagsnatten dromde jag om sprutan och sov oroligt. An en gang lyckades jag lugna mej sjalv och jag och M forberedde allt, och intog sprutpositionen dar M ger mej sprutan och jag star och tittar pa TV. Och det gick jattebra! Inte ont alls av den omtalade trubbiga nalen, daremot gor det ont nar vatskan sprutar in och man blir ratt rod och sedan svider det ett tag. Jag tror det ar battre helt enkelt att ha en partner som ger en sprutan, snabbt och tveklost sa det inte blir sa plagsamt. M kan numera tillagga injektionsexpert pa sitt CV tycker jag.

Gonal-f 225 iu ar jag valdigt van med nu, det gor dock ont ibland.. det beror pa hur man traffar antar jag. Men det ar ingen smarta att tala om, mer obehagligt i sa fall. Sedan dosen hojdes blir det nu 3 sprutor om dagen sa det ar bara att gilla laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0