shopping shopping...

Varje dag kommer det home deliveries med saker vi bestallt till lilltjejen.. Listan pa det vi skulle ha innan hon kommer var ca 70 saker lang, sen far man lagga till extragrejor som vi hittar hela tiden. Det ar kul att prata med de andra i var foraldragrupp for de ar likadana. Vi bara handlar och handlar. Men det ar som terapi for mig, det lugnar mig nar jag kanner mig forberedd och klar. Att den dar nässugen finns pa plats. Och att sangarna ar baddade. Det ar viktigt. Jag kanner lika stor tillfredstallelse av de dar sma sakerna som av de stora.

Tva deliveries tog jag kort pa, lite smatt och gott:-





Apropa sangarna sa svar ja, vi har redan tva sangar.. En stor spjalsang som hon ska sova i efter nagra manader och i flera ar framat. Forst ska den sta som en samsovare, sa den ar som hon sover i var sang fast pa sidan. Allt ar tvattat och baddat och klart nu:-



Men den forsta tiden har vi forstatt att bebisen behover nagot lite mindre utrymme att sova i, och de vill ha det trangt och mysigt som i livmodern. Da ska hon sova i den har "Moses basket" eller "Moses korg" som det blir om jag ska saga det pa svenska. En korg helt enkelt. Jag har tvattat lakan och filtar i manga maskiner sa det ar baddat och fint i sangarna och fullt med sma sangklader i ladorna i hennes rum. Sa har ser korgen ut som vantar pa dig prinsessan:-


vi langtar sa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0