Vecka 38 - krampor, starka kanslor och langtan


STOR mage i vecka 38 - nu langtar man rejalt mycket efter att hon ska komma ut, jag har svart att sova, mina hander ar svullna och avdomnade, ont i handerna som haller mig vaken pa natterna, ont i hofterna, fotterna ar svullna, svart att ga och rora sig, en del Braxton Hicks/sammandragningar, drommer om forlossningar, sover oroligt, lite labil och vill ha M hos mig hela tiden fast han tvartom ar borta extra langa dagar pga mycket jobb nu nar de ska slappa ett stort och viktigt spel pa facebook snart, lite gratmild och svajig. Alskar fortfarande hennes rorelser som nu ar stora och starka, och hon sparkar garna till helt plotsligt rakt i revbenen eller trycker pa kissblasan... sarskilt om man ligger i soffan och gottar sig lite.




Tank att om nagra veckor (eller tidigare) ska hon ta pa sig dessa sma sma klader...




Vi har nu taxibolag klara att ringa for transporten till och fran sjukhuset, och en liten stol till henne att aka i.

Jag stryker latt med handen over hennes saker och klader och forsoker forestalla mig att hon kommer ut och att hon och jag ar friska och glada. Och jag ryser av gladje sa tararna trillar.

Kommentarer
Postat av: jenny

Vilken fin mage! Du förbereder dig ser jag..

2011-08-03 @ 20:59:04
URL: http://jennyslondon.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0