Vårkänslor

Nu ar det var! Det ar 11 grader varmt, solen skiner pa en bla himmel pa dagarna. Inte for att vi har haft det kallare an runt noll grader och sno hade vi val nagra dagar i december bara. Det ar det skonaste med att inte bo i Sverige, att slippa dessa morka manader nar alla blir sa deppiga och bara skottar sno, halkar och fryser... haha, sa illa kanske det inte ar men sa verkar det iallafall nar man laser nyheter pa internet eller pa vanners facebook-uppdateringar. Jag alskar dock sno och vinter om jag far aka skridskor, skidor, snowboard eller pulka. Men det var tyvarr inte sa mycket av det nar jag bodde i Sverige. Om vi flyttar tillbaks dit i framtiden sa ska jag minsann utnyttja snon till nat harligt.

Nog vaderprat och over till lite graviditetsprat! Vi har passerat de forsta 12 veckorna som anses som den tiden da risken for att nagot ska ga snett ar storst. Och det kanns underbart. Jattemysigt.

Vi har varit pa inskrivningen igar pa sjukhuset och pratat med barnmorskan i nagra timmar, och sa tog de ganska manga ror med blod fran mig som vanligt. Allt ska kollas igen nar man byter avdelning, aven fast det ar pa samma sjukhus vi gatt hela tiden fram till nu. Vi har fatt tid for KUB-test pa tisdag, det ska bli spannande. Kul att antligen fa se var alskling igen. Pirrigt som vanligt.

Har kommer en bild pa mig fran igar med samma klanning som jag hade nar jag visade lilla magen i vecka 10, nu alltsa i vecka 13. Kolla garna tillbaka och jamfor, har den vaxt tycker ni?


Tack for all fin respons pa mitt galna matinlagg, L i norr och syster S och Å i Stockholm. Ni gor mig glad! Och fina mail fran mamma och pappa.

Jag saknar mamma och pappa och mina systrar och deras familjer extra mycket nu... det var sa snalt att inte fa ses i jul. Men det fanns ju en VALDANS bra anledning till att jag inte kunde flyga till Sverige. Men jag ville bara ha det sagt.

Har ni sett nya tickern som raknar ned uppe till hoger forresten?

Kommentarer
Postat av: Carro

Grattis till att vara i v 13! Härligt att klarat av den första kritiska tiden. Magen ser helt klart större ut nu, jätte söt liten mage :-)

2011-02-10 @ 20:24:32
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: ia

Ååååhh va fin du är! =)

2011-02-11 @ 18:40:28
Postat av: Miss Unruly

Tack sa mycket tjejer, vad gulliga ni ar! Det ar jattekul att hora :) puss & kram pa er bada!

2011-02-11 @ 19:38:13
URL: http://missunruly.blogg.se/
Postat av: Du + jag och framtiden

Oj vilken fin bild!!! =)

2011-02-13 @ 17:55:42
URL: http://dujagochframtiden.blogspot.com/
Postat av: -s

Grattis :-) harligt! p o k

2011-02-13 @ 23:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0