vita bonor, korv, panna cotta och torkad mango!

Idag har jag atit min favoritratt som gravid, jag ater det nar jag ar sjalv for M tycker inte det later sa gott. "Det ar ju inte ens en matratt!" sager han nar jag foreslagit att vi ska ata detta. Det jag varit sugen pa alla graviditeter och aven denna ar: vita bonor i tomatsas med stekt korv till. Mums! (haha, jag vet att det inte later sa gott) Jag som kan laga jatteavancerad mat och jattegott och proffsigt ("jag skryyyyt int', jag bara sag' som det ar!" som vi norrlanningar sager), valjer alltsa ibland att ata nagot sa simpelt och slaffsigt som korv och bonor och jag alskar det. Ni slipper bild pa denna kulinariska skapelse...

Eftersom jag fortarande alskar efterratter gjorde jag panna cotta igar. Vanilj panna cotta pa akta vaniljstang med farska hallon, och det var riiiiiktigt gott det! Och M tyckte ocksa det var supergott med efterratt efter kvallsmaten igar. Och detta kan ni fa se lite bilder ifran, sa det blir lite mer bilder i bloggen:

1. Ingredienser                2. Pannacottan i formen   3. Med farska hallon pa! (lite mork bild bara)

Jag har aven borjat ata torkad mango, vilket min barnmorska rekommenderar. Lycka ar att det ar jattegott, den enda torkade frukten jag tycker om. Annan torkad frukt avskyr jag, russin ar det varsta jag vet och far spykanslor bara jag tanker pa att ata dem. Torkad mango innehaller mycket jarn som ar jattenyttigt for bebisen och mej och hjalper samtidigt att halla igang magen. (man far ju lite trog mage som gravid).

Tank nu nar jag skrev "som gravid" sa insag jag lyckan igen. Jag ar gravid! Ibland slar det mig sa som det gor nu, och jag blir alldeles varm i kroppen och lycklig fran tarna anda ut i oronen. Lilla jag ar i fjortonde veckan med en alldeles alskad och superfin liten bebis i magen.

Kommentarer
Postat av: Jenn

vad mysigt vannen! ses snart hoppas jag ;-) Xx

2011-02-18 @ 20:09:45
Postat av: Du + jag och framtiden

Hm, efterrätten lät betydligt godare. ;-)

2011-02-20 @ 19:00:57
URL: http://dujagochframtiden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0