en graviddröm

Jag dromde att det var dags att foda, och detta skeddes pa lopande band. Alla forlossningar skedde i en stor fabriksaktig sal dar jag akte fram pa ett stort band till barnmorskan. Det hela gick jattesnabbt, gjorde inte ont och nar lilltjejen kom ut sa log hon och sa "hello!" till mig. Varldens sotaste bebis.

Tolka den drommen om ni kan? Jag tror jag ar sa trott pa alla historier om hemska forlossningar och hur ont det gor och hur langt tid det tar, att min hjarna bara framkallade en fin och enkel bild for att rensa bort allt negativt. For det ar sa jag kanner - jag ar redo! Och jag ar inte radd, jag ar bara pirrig, spand, nyfiken och ser sa mycket fram emot den dagen hon kommer ut!

Jag undrade dock i drommen vem hon hade arvt den djupa skrattgropen pa hoger kind av minns jag. Och jag tankte att "oj, hon kan redan prata... det maste bero pa att hon var den starkaste blastocystan, superstark som visade sig vara det basta av alla befruktade agg." Ja, jag tankte helt enkelt att det var for att inte vilket slumpagg som helst som fastnat hihi. Varan supertjej! Vilken logik. Sjalvklart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0