dagens status for en gravid kvinna i attonde manaden

Jag har blivit sa TROTT. Men du gor ju inte sa mycket kan man tycka? 

Nej, men forsok att sova med bara tva positioner att byta mellan och varje gang man vander sig maste man typ lyfta med sig magen for det ar sa tungt och man far sa ont i backenet. Lagg till hoftsmarta och sedan tva harliga handledsstod som hindrar dig att rora dig som vanligt men som lindrar den mesta smartan i handlederna och de domnade handerna. Man vaknar dessutom en gang i kvarten for att man ar sa sprangfyllt kissnodig ocksa. Och da och da vaknar lillprinsessan och sparkar och kittlar mig i sidan, men det gor mig bara glad. Sen har man lite konstiga drommar ocksa, mina ar djupa men samtidigt latta och jobbigt repetativa. Det har har man inte varit med om forut. Jag forstar varfor de flesta slutar jobba helt nu. Jag sover middag helst/minst en gang om dagen och anda ar jag jattetrott redan vid midnatt.

Jag var pa sjukhuset hos barnmorskan igen den har veckan och det visade sig att mitt jarnvarde inte okat mycket fast jag ater ett rejalt jarntillskott varje dag. Sa nu har de dubblat min dos for att fa upp det nu infor de sista veckorna, forhoppningsvis blir jag piggare av det.

Mitt blodsocker ar de jattenojda med, jag ar duktig och skotsam for det mesta med min diet och det ar harligt att hora att det fungerar. Jag ar SA sugen pa chokladmuffins hela tiden... och allt vitt brod jag ser vill jag bara ata NU NU NU. Det vore ju inte helt fel att ata lite godis heller, mmmm. Kopa en Twix och trycka i sig...mums. Men jag haller emot. Och hart far jag halla ibland nar suget blir stort. At lite godis for mig ocksa ar ni snalla.

Pa Antenatal Coursen sa har vi alltid en "tea and biscuit break" som sig bor har i England. Och da tar jag ocksa en kaka och festar till det, det kanns sa busigt och den dar kakan smakar himmelskt. Det ar ett riktigt trevlig gang pa kursen, och barnmorskan som haller i detta (i sitt hem) ar overraskande bra. Imorgon ar det dags igen, men da ar det bara for oss kvinnor. Det ska bli spannande att se vad vi ska gora da!

Nu ska jag gora mig iordning for jag ska till Camden och hanga med min rara van E, som jag traffade 2005 pa mitt davarande jobb och har hallt kontakten med. Kom nu mysiga lilla alskling i magen, sa ska vi ut och rora pa oss och vara lite sociala. Sen ska vi hem och gosa med M.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0