En liten semester, bara du och jag och magen



Camber Sands beach July 2011

Vi tog en tur till sydkusten fran fredag morgon till sondag, narmare bestamt till Rye. Rye ar en fantastiskt fin liten stad med mycket bevarat fran 1600-1700 talet. Vi blev imponerade av att en sadan liten stad hade sa mycket affarer som var bade gamla och bevarade men ocksa att de var i full kommers. Valdigt mycket fint i antikaffarerna som man tyvarr inte kunde kopa och slapa med hem...

Vi hade en underbar helg. Vi reste aven till en av UK:s finaste strander Camber Sands, som levde upp till alla vara forvantningar. En vacker och harlig strand - lang, mjuk och full av sanddynor att sla sig ned vid och ha det lugnt och skont.

Vi at gott ocksa, vi at till exempel en helt fantastisk skaldjursmiddag pa fredagkvallen.. Hummer, rakor, ostron och krabba och lite andra sma snackor och mussel/snigelliknande djur som jag inte vet vad de heter pa svenska men har heter de whelks, winkles and cockles. Jag kunde ju dock inte ata ostronen sa M fick mumsa i sig dem sjalv. Jag som alskar ostron! Meeen det var ju inte sa synd om mig som frossade av den purfarska hummern, krabban och rakorna. Mums! Dessutom har jag varit lite busig och atit lite vitt brod och dessert under helgen, blodsockret har hallit sig okej men i den hogre skalan och jag kande mig superbusig.

Har ar nagra foton fran mysiga Rye:-





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0