vecka 34 baby!

Det kanns jattekul att det antligen borjar narma sig var prinsessas ankomst.. Vi langtar efter henne! Men det ar ocksa valdigt mysigt att ha henne i magen och kanna henne rora sig varje dag. Hon har en favoritstallning som ar att ta spjarn med benen mot mina hogra revben, och att lata sin lilla fossing lopa eller sparka pa hogra sidan. Gulligt som tusan. Vi koper saker hela tiden nu for att forbereda oss, och det finns ju hur mycket som helst man behover. Och som man inte behover... men som ar for gulligt och lyxigt for att inte kopa.

Igar var vi pa sjukhuset och kollade sa hon mar bra, jag traffade barnmorskan och en diabeteslakare. Diabeteslakaren var valdigt nojd med mina varden de senaste veckorna, och lilltjejens tillvaxt ligger perfekt till - det ar ju det allra viktigaste! Hon har sjunkit ned lite med huvudet i backenet men ar inte helt fixerad an, det var roligt att hora. Och det dar mattet av magen, SF tror jag det kallas och ar tydligen nagot alla gor regelbundet i Sverige och pratar mycket om... det har okat 4 centimeter pa 2 veckor sa nog vaxer jag allt! Det var andra gangen de tog de mattet pa mig, det verkar inte vara standard eller nagot vi pratar om har i England.

Tank att man kan ha sa mycket gladje i sitt hjarta, jag njuter verkligen! Det ar helt klart fler gravidkrampor an jag trodde, men det ar verkligen vart det. Man sover inte sa bra langre, jag har hoftvark hela natterna. Sedan att man knappt kan gora nagot med handerna for att de domnar hela tiden, tank allt man gor med handerna som blir krangligt - skriva som nu pa datorn, tala i telefon, skriva, oppna en burk, skara maten pa tallriken etc. Jag ar lite fumlig och det ar handikappande. Nar man ar ute maste man hela tiden planera sa man tar med mediciner eller om man ska ata ute blodsockermaskinen, dessutom kan jag inte ata all forbjuden mat for gravida men inte heller mat som innehaller socker eller for mycket kolhydrater.

Bra ar det bara nar jag sticker mig i fingret om dagarna, eftersom jag da kan valja det mest avdomnade fingret for naturlig bedovning. Man far inte vara dum.

Och ikvall ar det dags for forsta gangen pa Antenatal Course hemma hos en barnmorska med andra par har i Belsize Park. Ska bli spannande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0