att ha underbara manniskor omkring sig

Nar man gar igenom en graviditet sa forandras ens liv lite grann, mer for en del och mindre for andra. For mig har det varit en annorlunda tid jamfort mitt tidigare liv. Jag har tillfalligt gett upp min karriar som jag alskar och ar sa stolt over, och min tid har varit bara min egen for att fokusera all min energi pa att vara stressfri, lugn och ge var bebis i magen de allra basta forutsattningarna jag kan. Och visst ar det en harlig resa! M och jag ar sa tacksamma att vi har kommit sa langt nu, och att vi har haft lyckan att kunna fokusera pa graviditeten pa detta satt. Var historia har mer eller mindre tvingat oss att stoppa lite i livets fart och virvelvindar for att kliva av och gora det som kanns allra viktigast. Jag har varldens basta M som stottar mig. Detta paverkar saklart mest mitt liv och mina relationer, eftersom det ar jag som ar gravid och det ar min kropp som gar igenom alla forandringar. Och det ar jag som slutat jobba och som slutat festa.

Fran att forra aret vara en business woman som jobbar i London city finance kvarter och gar pa after work drinks och networkar i kostym, haller i moten och ansvarar for projekt och rekryteringsprocesser. Och som kanner sig duktig och viktig och framgangsrik.

Till att sedan sluta jobba och helt plotsligt fokusera pa att vara en urmoder, njuta av min vaxande mage, kanna mig hyperkvinnlig och komma nara naturen och leva nyttigt och lugnt. Och folja en graviditet med alla dess svangningar och symptom och krampor, med- och motgangar. Har promenerar jag i naturen om dagarna, sjunger for var tjej i magen hemma i soffan, och pysslar och njuter och ar ibland sa lycklig att jag bara grater for att hon finns.

Jag vet att vara gravid inte ar en sjukdom, att vara gravid ar ett naturligt tillstand och de flesta gravida kvinnor lever sitt liv i stort sett som vanligt. Men det har ar min femte graviditet och vi har en bakgrund som inte gar att forneka. Den basta losningen var att gora sa har. Mitt jobb just nu ar att bara vart barn.

Och det ar det basta jobb jag nagonsin haft. Latt. Ajsing, nu kommer tararna. Igen. Gladjetarar.

Men det gar inte att komma ifran att det ar valdigt ojamnt fordelat mellan mannen och kvinnan tills barnet kommer ut, da man kan dela lika. Kvinnan ar den som gor flest forandringar medan vi vantar vart barn. Och for min del har dessa forandringar inneburit en hel del rannsakande i relationer till manniskor runt mig och ganska djupa funderingar om livet. En del relationer blir starkare och en del blir svagare. Man lar sig vilka relationer som haller for forandringar. Och jag ar sa tacksam for vilka underbara vanner jag har. De ar sa omtanksamma och fina.

Vi ska ha en babyshower om en och en halv vecka, som jag planerar med finaste vannerna J och S. De ar sa gulliga och entusiastiska och vill hitta pa roliga lekar och festligheter och styra upp for oss. Babyshower betyder dock inte att jag sitter och tar emot kindpussande tjejer med rosa presenter, tok nej! - Babyshower betyder att M och jag har en fest pa en pub i tradgarden dar alla vara vanner ar valkomna att fira med oss och ha lite kul med lite tilltugg, drinks och lekar och pyssel. Vi vill fira att hennes ankomst ar nara, jag kan inte tanka mig en battre anledning till fest! 

Det har med att vi har generosa och fina vanner, det har vi redan markt. Nu later det lite felaktigt girigt och som att vi bara vill ha presenter, men jag menade att de ar alla generosa och fina pa alla satt och vis. Men visst blir man varm och rord av fina presenter ocksa, titta bara vad K & A och lilla A skickade fran amerikat. Jag maste ju bara ha en liten uppvisning med foton har:-



De har gjort och tryckt en del av kladerna sjalva, visst ar det tufft? Alskar dem.

Som om det inte ar nog har vi faktiskt fatt fler presenter, redan. Fran min kara van S som bott har nyligen i nagra veckor fick vi coolaste batikbodyn (hon kanner verkligen oss och var stil!) Fina skor fran our man F som ar amerikan ocksa, fler presenter fran karaste K, och en dag har anlande en box med fina presenter fran K & G - vanner som flyttade fran London for nagra ar sedan ocksa till amerikat. Jag ar overvaldigad av deras omtanke och lyckonskningar!





Och for att inte tala om allt annat man samlar pa sig bade hemma och i hjartat av fina vanner och familj, goda rad och mina systrars generosa hitslapande av en hel vaska full av amnings - gravidklader och bebisklader. Superharligt! Jag blir glad av att mamma och pappa vill komma hit sa fort som mojligt och hjalpa oss och snosa bebis saklart. Och att alla runt mig som redan ar foraldrar star ut med mina fragor och funderingar.

Ikvall ska jag traffa R och N och ata lite middag och mysa, de tillhor ocksa skaran av mina harliga vanner har i London. De kommer hitat till mina hoods sa att jag som hoggravid slipper tunnelbanan. Nu blir jag sadar varm och gullig igen sa jag sager inget mer.

Kommentarer
Postat av: akna

Åh vad härligt det låter! Både att du tar dig tid att njuta och att ni har så fina vänner! Visst är det så att du har världens bästa jobb som väntar:) nu är det inte långt kvar! Kramar

2011-07-22 @ 14:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0