8 mars / I Miss Unrulys mage

Glad kvinnodag pa er alla! En mycket viktig dag da man bor tanka igenom hur man kan arbeta for kvinnors rattigheter i varlden... Forsta steget ar att vaga ta debatten och hjalpa varandra. Och sluta anvanda feminist som ett skallsord. Jag ar en stolt feminist. Jag skulle kunna ga igang nu och saga en himla massa, ni som foljde min gamla oppna blogg vet nog hur hogt jag skaller och hur mycket jag brinner for jamstalldheten.Men nu nar alla vet det, och jag dessutom inte fick till nagon fin "kronika" for att jag ironiskt nog tvattar och lagar Boef Bourguignon med pressgurka istallet och ar en riktig hemmafru haha. Jag aterkommer.

Jag tankte ocksa passa pa att onska er en riktigt fin Pancake day som det ar idag har i UK! Vi tjuvat vara pannkakor i sondags morse och det var smarrigt:-


Det ar sa kul att ta lite kort och lagga ut emellan, variationen blir inte sa stor eftersom det oftast ar kort pa godsaker som ska ner i min mage eller pa lilla alsklingen som ocksa ligger i min mage. Jag borde dopa om bloggen till " I Miss Unrulys mage". Det sammanfattar faktiskt valdigt korrekt vad som det skrivs om i denna blogg.

Jag lagar mycket mat och det ar jag jatteduktig pa, men jag kommer inte att lagga upp kort pa min Burgundiska gryta som jag gor nu, inte heller pa min pressgurka jag gjort till. Ni slipper att se min hemgjorda grona artsoppa med parmarosor fran helgen eller foton pa bearnaisesasen jag gjorde till oxfilen i lordags. Men det har med sotsaker och bakning ar helt nya marker for mig eftersom jag som ickegravid inte var sa fortjust i efterratter eller fikabrod. Men nu ni! Det har ar bara de senaste dagarnas skord pa hembakat. Jag ar liksom sa stolt och upprymd over att jag bakar sa ofta nufortiden, det ar spannande (och gott!):

Det forsta ar en appelpaj med kanel som vi at med glass till. Sedan blev det chocolate chip cookies och muffins.

Nasta godsak som blir bakat ar semlor. Jag har inte atit en semla pa flera ar, och nu ska vi baka egna och ata tills vi storknar! Mums! Min kara syster hade med sig mandelmassa, och M ar "as we speak" pa jakt efter kardemumma till bulldegen.

Ar det kanske fettisdagen idag forresten? Okej, da sammanfattar jag - at semlor och pannkakor och heja alla kvinnor!

Kommentarer
Postat av: M

<3

2011-03-09 @ 12:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0