Fisk- & skaldjursfester, vackert hjartljud och nagra sprakfunderingar...

Jag alskar fisk och skaldjur men det blir inte sa ofta som man kanske borde ata det. Jag tar en multivitamintablett och en omega 3 tablett varje dag som ar for gravida, for att inte stressa upp mig over OM jag far i mig det jag ska eller inte.

Men senaste tiden har vi okat pa med fisk och skaldjursfester. Nu nar vi har var van S boendes i vart gastrum har vi haft en gastkock i koket som haromdagen bjod pa sin utsokta fisksoppa:-



Och igar korde vi hummerfest! Stora farska humrar:-

Vitloksgratinerade humrar som vi serverade med farskt brod och aioli:-


Innan vi hade hummerfest, var jag och S pa puben och satt pa uteserveringen i solskenet och hade det trivsamt. Och forfesten fortsatte pa var terass med Mojitos, bade med och utan rom. Jag blandade en med rom i till M nar han kom hem fran jobbet, och sa sa han nar han druckit den: "mmm, den gick till huvudet" och log.

Sedan borjade vi fundera om man sager sa pa svenska, heter det sa? Pinsamt men sant, det borjar bli riktigt svart ibland att veta om vissa meningar man sager ar korrekt svenska. Det later ratt for oss men ibland vet jag inte om det ar for att vi direktoversatter engelska uttryck. Detta hander jamt och standigt sa det ar bra att reda ut vad som ar ratt sa man inte blir utskrattad nar man flyttar tillbaka till Sverige.

Jag var nyligen hos min GP (general practioner=allmanlakare) och lyssnade pa lillalsklingens hjartljud. De var "very strong and regular" och som musik for mina oron! Nar jag var pa vag hem skulle jag skicka sms till M och skriva att allt sag bra ut. Da kom den dar osakerheten pa svenskan igen.. hjartljuden var reguljara...nej, nej radera! Hjartljuden var stadiga, nej vanta... det finns ett ord som har med "regular" att gora...om jag bara kan komma pa det...

Ha! Hjartljuden var regelbundna - in your face Dolph Lundgren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0