hej bloggen - du ar inte glomd!

Jag tankte uppdatera bloggen ordentligt imorgon... men ville ga in och saga hej och att allt ar bra. Valdigt bra. Vi har haft sa mycket lediga dagar och sommarvarme i ett par veckor att man knappt hunnit med att vara inne och saledes anvanda datorn overhuvudtaget.

Vi har haft grillkvallar och picnic och suttit pa uteserveringar och varit lediga och gottat oss bade i pask och nu idag ar det sista dagen pa en langhelg pa fyra dagar. Fem for oss, for M fyllde ar i torsdags sa han tog ledigt fran jobbet och vi tag taget till Bournemouth. Helt underbart! Sedan var det ju Royal Wedding pa fredagen sa det var en ledig dag och sen helg och idag ar det Bank Holiday och ledigt som det ar varje forsta mandag i manaden maj. Daremot har vi inte firat Valborg, det ar en hogtid som man glommer bort nar man bor utomlands och ingen annan firar eller har nagon majbrasa.

Jag ar nu officiellt stormagad och roner stor uppmarksamhet pa gator och torg. Yay!

Denna knapp som jag hade pa jackan under vintern och varen behovs inte langre for att markera att jag ar gravid och inte bara lite smatjock. Sa man besparar osakra medresenarer risken att vara oforskamd nar de erbjuder sitt sate till mej/en kvinna de tror vara gravid. Basta gulliga knappen! Det borde finnas sana i alla lander, inte bara har i UK. Sag till om ni sett nagon motsvarighet i annat land, det ar kul att veta om det finns.


Vi har aven fatt en inneboende gast i form av Sofia, hon bor i gastrummet ett tag framover... Just nu spelar hon Puzzelquest 2 som ar mitt favoritspel just nu pa iPaden, M jobbar trots ledig dag och jag bakar kanelbullar som den lilla bullmorsa jag blivit. Lillgumman sparkar och mar fint och far mig att standigt ga omkring med ett stort leende pa lapparna. Dessutom fick jag ett infall haromdagen och fargade haret rott. Rattare sagt knallrott. Punk rock mama det ar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0